Tuesday 13 December 2011

Drömmar med vingesus, under oss sia

Inga under och mirakler här, men jag har lagt till Projekt nummer 3 i Planer/Ritningar/Skisser-fliken ovan. En uppsnyggad och mer välkomnande infart. Med en "hemlig" agenda - fartsänkning. Fick idén i höstas då jag kom körande och försökte föreställa mig hur en utomstående uppfattar vägen förbi oss. Det man såg då var grannens vackra höstfärgade häck och sen fäster man blicken långt bortanför vårt hus. Hoppas att det ska bli ändring på det nu :-)

Vad tror ni, kommer det att funka?

Önskar er en underbar Lucia-dag! :-)

I have added project no 3 in the tab Planer/Ritningar/Skisser. Will it work? In Sweden we celebrate Lucia today, so: 
I wish you a wonderful Lucia day!

5 comments:

Marina pa Kreta said...

Tack detsamma! Ha det mysigt! =)

Helena said...

Hej!
Välkommen till min blogg :-)
Kan det hjälpa med farthinder???
Ja säg det?!
Folk kör ju som tokar där vi bor trots fartgupp o blomlådor som de får köra slalom emellan!
Men jag tyckte båda förslagen var fina!
KRAM från mig!

Lövkojan said...

Hej. Hittade hit från Helenas hem och trädgård, vilket härligt namn på en blogg!

Jag tror det blir bra! Vilka fina ritningar du gör.

Ha en bra helg/ Marie-Louise

Susie på Stjärnarve... said...

Personligen tycker jag att det färggranna förslaget var bäst, men det är ju helt klart en smaksak. Folk verkar inte bry sig har jag märkt. Dom som kör för fort verkar inte intresserade, varken av design eller trädgårdar!

Spirande grönt - said...

Som färgglada karameller! Hoppas att de sänker farten lite, annars får de väl "bara" tjäna som humörhöjare för ägaren:)

Ha en fin fjärde advent,
Rebecca