Wednesday 2 May 2012

Fyndat på trädgårdsmässan

   

Var på Trädgårds- och Antikmässan på Nolia i Umeå i helgen. Förutom ett gäng trädgårds- och inredningstidningar för en billig penning samt en vinst(!) från AlltOmTrädgård (tygkasse, fröpåsar och handskar! :-) ) så fyndade jag några perenner som tillsvidare får pryda sin plats i en balkonglåda bredvid penséerna - Höstsilverax Actea simplex´ Alunrot Heuchera micrantha ´Atropurpurea´, ´Palace purple´ vit och lila Lavandula angusitfolia. Så småningom ska lavendeln ner i en solig rabatt med bl.a. solhattar och bolltistlar och alunroten och silveraxen ska planteras i min nya utanför-köksfönstret-rabatt.

Samt fyndade jag den söta insektsholken från Granngården. Blir spännande att se vilka som flyttar in!

8 comments:

Lena said...

Insektsholken är riktigt fin!
Jag som bara tycker om insekter på avstånd skulle ändå kunna tänka mej en sån för alla fina växters skull.

Vem har gjort den?

Kramar

Berit said...

Härliga fynd, superfina växter har du hittat!! Den Alunroten var jättesnygg..och insektholken är såå fin.Synd att jag missade denna mässa, men det kommer väl fler.
Ha en underbar dag!!

Landliggeren said...

Aj, hvor fint. Især insektboet er da helt vidunderligt med plads til mangfoldighed.

God fornøjelse med alle dine fund
Birgitte

Spirande grönt - said...

Det blir nog fullbelagt i holken per omgående, så fint vill väl varenda insekt bo:)

Ha det fint i vårsolen,
Rebecca

Spirande grönt - said...

Det blir nog fullbelagt i holken per omgående, så fint vill väl varenda insekt bo:)

Ha det fint i vårsolen,
Rebecca

Hans said...

Så fina fynd du gjort. Fick en inbjudan till mässan men åkte inte då det inte passade. Kanske nästa gång...
Ha det fint.

Marie Lithén said...

insektholken var otroligt fin! En sådan får jag ta och jaga rätt på!

vildrosenbibbi said...

Vilka härliga inköp! Jag är själv så sugen på insektsholken... Får höra vad du tycker om den. Själv köpte jag en blomma som skulle vara så söt och rolig ..men försäljaren glömde berätta att den även kallades stink eller skunk kalla... Typiskt mig;-P

Idag kommer vi i alla fall inte vara i trädgården och jobba.... så trist med all snö:-( Vi kanske ska gå ut med hårtorkarna

Ha det gott!