Friday 25 May 2012

And so it begins...



Säsongen är igång... I min vision ser det naturligtvis väldigt vackert ut i trädgården, i verkligheten ser det mest ut som att en galning varit framme   - överallt är jag igång och gräver, planterar, rensar om vartannat. (Inte helt olikt Umeå innerstad faktiskt, med alla vägbyggen huller om buller... ;-)  ) Alltmedan kirskålen och de andra breder ut sig. Tur perennrabatten klarar sig rätt bra själv ändå :-)

Trevlig helg!
Nu blir det lite sommarfart [manjana skulle jag skriva här och så hittar jag inte det rätta tecknet på tangenbordet, men ni fattar säkert ändå :-) ] på bloggen och bloggläsandet ett tag framöver gissar jag, men jag kikar in lite då och då hos er såklart :-) 

5 comments:

Kerstin said...

Haha, det var klockrent! Jag brukar också tycka att min trädgård är alldeles underbart vacker fast andra kanske ser att det tex finns en stor krater vid uteplatsen och lite annat... Men skönt är väl det att man kan njuta fast det finns massor kvar att göra...?! :)
Jag orkar sällan blogga på sommaren. Kanske när det regnar. Nu är det mysigare att sitta ute och titta på blommorna, eller hur?
Ha en trevlig kväll!

Marina pa Kreta said...

Så ser det ut hos mej inomhus. Har en massa halvfärdiga projekt på gång.
...men idag lördag så...

Ha en bra helg!

Cika said...

Håller med : ) Men, visst är det bra med fantasi och stora planer! Hoppas du får en härlig trädgårdshelg!
/Cika

Min plats i solen said...

Haha, jag tror att vi är många som kan känna igen oss i dina ord när säsongen sätter igång. Man har längtat efter att få sätat igång och vill gör aallt på en och samma gång och så blir det lite här och lite där. Men på något viss lyckas det ju för det mesta bli en helhet till slut iallafall och det är jag övertygad om att det kommer att bli hos dig med. :)

Och den där hemska kirskålen...ja, den har ju ba två läge - antingen får man kämpa hela tiden eller så får man förlika sig med eländet. Suck!

Njut nu och ha det så trevligt i trädgården och blogga när du har tid och lust. Vi finns kvar här.

Sköt om dig!

Kram Lotta

Lövkojan said...

Javisst, lite som i min trädgård också :) men det blir ju också så har jag märkt att man ska flytta om och så måste man ha någonstans för det och så fortsätter det tills hösten :)
Lycka till iaf, kram Marie-Louise