Friday 11 May 2012

Önskeblomma - Mitt Företag!

Får jag presentera.... 

Tada!! :-)  Önskeblomma   



Som alltså är namnet på mitt alldeles nystartade företag där jag erbjuder tjänster inom trädgårdsdesign.

Men varför en bild på en maskros? Jo, mina barn brukar kalla de utblommade maskrosorna för "önskeblomma" eftersom man får önska sig något när man blåser i väg de små fröerna. Jag tyckte det var ett sånt fint sätt att se på maskrosor i stället för att förarga sig över ogräset. Och ett fint namn dessutom så därav bilden och namnet (ja, jag vet att det inte är helt praktiskt med Ö och att mailadressen fick bli  med ett O, men det ska nog gå bra ändå :-)  )

Här är länken dit: www.önskeblomma.se. Välkomna att ta en titt!

Så, är det nån som behöver ni lite hjälp med trädgårdsdesignandet? Fast med tanke på att de flesta av er redan är "trädgårdsnördar", så kanske det snarare kan vara så att ni känner nån som skulle kunna vara intresserad! :-)

Det känns verkligen både roligt och spännande att starta eget! Helt nytt för mig - det finns en del att lära! Men det är ju bara kul och jag startar i lugn takt i liten skala :-).

 Jahapp, nu ska jag "bara" SEO:a (=Search Engine Optimise - en hel vetenskap!) sidan också så det går att hitta mig på google och sen är det väl bara att sitta och vänta på kunderna.... ;-)

Ha en riktigt härlig vårhelg! 

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

I have started my own company! :-) It is called Önskeblomma (which translates to wishflower) and the web page is here:  www.önskeblomma.se (in swedish though!). The company offers garden design services. 

Have a nice weekend!


10 comments:

Mags said...

Grattis! Mycket fin hemsida, blir rörd då jag känner igen en del platser där bilderna är tagna. Enormt fina bilder också! Önskar all lycka! /Mags

TrädgårdsPrinsessan - Annika said...

Tack, det värmer! :-) Och, ja det finns mycket fint hemma i Gunnels trädgård :-)

/Annika

Sofia said...

Men så roligt! GRATTIS och lycka till!
Tycker om det där med önskeblomma...
så fint!
Kram Sofia

Spirande grönt - said...

Så roligt, lycka till med företaget!

Ha en finfin långhelg,
Rebecca

Lantis tantiz said...

Va kul!!! Grattis! namnet och bilden är ju helt perfekt. Tycker jag, men jag älskar ju maskrosor ;) så mig kanske man inte kan lita på!!!!
Massor med lycka till kramar skickas åt ditt håll!!!

Lantis tantiz said...

Åhhh, nu har jag kikat på din hemsida också!!! SÅ fiin!! Den har du verkligen lyckats med.

Marie said...

Ett stort GRATTIS till ditt nystartade företag! Gillar verkligen namnet, önskeblomma, låter så vackert!

Trevlig helg!
Kram Marie

Marina pa Kreta said...

Åhh, vad kul!
Lycka till med det egna företaget!

Kram! Marina

Lindas trädgårdsblogg said...

Så spännande! Hoppas det går jättebra! Fint namn också med tanke på vad det betyder för dig och dina barn. Jättefin hemsida också!

Min plats i solen said...

Åhh, vad roligt! Grattis, grattis och lycka till! Är helt övertygad om att det kommer att gå strålande. Heja dig! :

Kram Lotta