Wednesday 18 January 2012

Saker att göra i trädgården på vintern.... Things to do in the garden in the winter...

Har inte riktigt förstått det där med att trädgårdssäongen är över när det blir vinter. Ja, alltså jag fattar att jag inte kan gräva i jorden och att det inte växter nåt ;-) men man kan ju  ha trädgården till en massa annat!  :-)

Som till exempel:

Skotta gångar... och upptäcka att det blivit en mysig koja under syrenens nedtyngda grenar...
Göra snöänglar...

Hänga och klättra i syrenens snötyngda grenar...

Förfasas över att två(!) grova(!) grenar knäckts på den snötyngda syrenen (det var trasigt före barnen kom dit ), samt fundera på hur man gör med såna skador....

Åka skidor...                                    Jaga fåglar...

Och inte minst - Njuta av allt det vackra!

Ha en fin fortsatt vecka! 

*****

Even though nothing is growing right now, the garden can be used for many other things in the winter :-)

Have a nice week!

7 comments:

Cika said...

Det var uppmuntrande och positivt
; )Behövs nog just nu! /Cika

Helena said...

Ja jag går nog ett par varv nästan varje dag i trädgården.Har väldigt svårt att släppa taget om den :-)
KRAM från mig!

Spirande grönt - said...

Vilka fina änglar som har vilat en stund i din vinterträdgård:)

Ha en toppenhelg,
Rebecca

Lövkojan said...

Så vackert, försöker också njuta av trädgården året runt, önskar så att vi också hade snö, blir så vackert!

Ha det fint, kram Marie-Louise

Sofia said...

Hejsan du!
Så roligt att du hittade in till min lilla blogg!
Vilka härliga bilder! uppmuntrande så här på vintern.
Fast vi har inte så mycket snö....
Ha det gott,
Kram Sofia

Bibbi said...

Förstår inte riktigt...jag gillade vintern mer när jag hade barnen små... Men visst är det vacker och härlig luft. Bara man slapp februari... Börjar längta så efter vårsol och takdropp nu..

Anonymous said...

Wonderful photos. I had forgotten it could snow so much anywhere! We used to live in Massachusetts and I remember that wonderful, soft, bottomless snow that lasted well into March. My daughter so misses building snowmen and making snow angels now we are in India!
(This is a comment from landscapelover, but Blogger is currently refusing to allow me to log in on my Wordpress account and comment on any of its sites...)