Friday 22 January 2010

Okej´rå, lite sugen på tulpaner är jag väl ;-)

Så snart finns de nog hos mig också :-)

Dessutom börjar det verkligen klia i så-fingrarna!! Måste ta fram fröpåsarna och kolla - nån borde väl gå att så redan nu(?) Faktiskt är det först nu som jag verkligen börjar känna suget efter nya plantor, måste bero på nån slags vintertrötthet. (Eller är det självbevarelsedrift? ;-)

I år ska jag vara ståndaktig och inte köpa på mig flera frön. Jag har kvar massor sen förra våren och så råkade jag köpa några extra på rea i höstas ;-) Hoppas bara att de tar sig. Men för det mesta brukar det funka över förväntan med gamla fröer.

Jo, lite har jag ju på gång redan, satte ner lite kärnor från clementin, persika och mango. Samt hasselnöt och valnöt... Det blir spännande!

Förresten, bra såtips finns här:
http://blomster-tips.blogspot.com/2009/12/sa-tips.html (trevlig blogg, dessutom med info om många olika växter!)

och här:
http://odla.nu/artiklar/karnor-notter-09.shtml (kärnor)

No comments: