Saturday 12 September 2009

Aaahhh! Nej!! Mitt växthus!!!

Härmodagen när jag gick ut till växthuset för att ta en sedvanlig titt på gurkor och tomater och annat, fick jag se detta. Det hade blåst ordentligt under dagen... Trist. Lagade rutan med packtejp. Inte snyggt, men det funkar tillsvidare iallafall. 
 


När jag gick ut dagen därpå för att kolla lagningen fick jag se detta!! :-(

 
 

Ännu en ruta och i många fler delar dessutom. Bara att slänga bort. Hittade inget vettigare att laga med än kartong.
Så nu ser mitt växthus ut såhär...
Hoppas bara det håller för höstens kommande vindar.... Och hoppas träden i närheten står kvar.
Fast... ganska bra att rutorna föll utåt egentligen, annars hade jag fått glassplitter inne i växthuset, bland gruset.

4 comments:

Sommarträdgården said...

Åh va trist när det händer så..

Jennike said...

Fy va tråkigt! Ja, det blåste ju ganska rejält...det var väl två år sedan höst stormen tog mitt växthus och förflyttade det bort till våra stora tallar! Tur är ju attjag har plast ist. för glas så det höll! Kram

Annika Christensen said...

Nej vad trist!
Jag blev av med taket en gång.
Blåste liksom av.
Mannen hittade delarna på andra sidan vägen.
Tur ingen bil fick det på sig.
Allting fixar sig.
Ha det gott prinsessan
annika

TrädgårdsPrinsessan - Annika said...

Verkar som att inte jag blev värst drabbad ändå. Man får ta ett steg tillbaka och försöka ta det för det i-landsproblem det ändå är...