Monday 21 September 2009

Men det finns mycket potential... Mental Notes 2009

Har gjort en lista med några Reflektioner över hur det blev i år (och potential till kommande säsonger :-)
Bangade när Hannu S i sin blogg ville se bilder av höst-fina trädgårdar. Här kan man se varför ;-) Har inte riktigt lyckats med att få till nån vidare höstfägring. Jo, några lysingar, astilbe och nån ros har jag, men annars är det ganska öde. (Men oj, vad många andra fantastiska trädgårdar det finns! Och då var det ju bara ett axplock vi fick se i Hannus blogg. Där fick jag mycket inspiration - och ännu fler roliga bloggar och länkar att surfa runt bland :-)
 

Liten ros och lammöron som står sig. Och den fräna lime-gröna tobaksblomman stod dig länge. Den får vara med nästa år också. Rosenskära är också fint, fast helst i större mängd än såhär... "Råkade" köpa två buxboms-plantor häromdagen, kanske kan jag ha dem här...? Tillsvidare får de stå i trädgårdslandet och vänta på placering.


Plattor till trädgårdslandet ska det bli, så jag inte ens behöver tänka tanken att "det är väl inte så jobbigt att hålla borta lite ogräs i gångarna")


Och vad är det här...? Såhär kan man ju inte ha det. Det blommade för fullt och var så fint mitt i juli, t.o.m. med tvätten på tork (lite Peter Englander-medelhav över det hela ;-) Men nu... Suck. Hmm, gräs i olika former kanske vore nåt? Det borde bli en fin övergång mot det mer vilda hallon-backe-woodlandet bakom staketet (som än så länge är ganska mycket hallonsnår-nässle-backe).


Och så ska jag se till att så gurk- och tomatfrön ännu tidigare nästa år, så de hinner bli färdiga (minns inte riktigt när jag fick ner dem i år, men jag följde förpackningens anvisning, såvitt jag minns)


No comments: